SZRENICA-NASZA PIERWSZA WIĘKSZA WYPRAWA (WSPOMINKOWO)

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail

WP_20140817_011         Do Szklarskiej Poręby pojechaliśmy w połowie sierpnia 2014r. To taki nasz pierwszy większy wypad. Nocowaliśmy w okolicach Wysokiego Kamienia a widoki z okna były przepiękne. W pierwszy dzień poszliśmy zobaczyć Wodospad Szklarki po drodze mijając cudną Chatę Walońską.

WP_20140816_13_02_33_Pro

Następnie pomalutku doszliśmy do wodospadu. Gorąca czekolada w schronisku i powrót do pensjonatu. 12,5 km to dużo zwłaszcza, że następnego dnia zamierzaliśmy wejść na Szrenicę.

WP_20140816_018

Będąc w Szklarskiej wstąpiliśmy do informacji turystycznej po mapę, w której pracownik odradził nam wejście na szczyt twierdząc, że z dziećmi nie damy radę i lepiej podjechać wyciągiem. Stwierdziliśmy, że spróbujemy bo zawsze można zawrócić. Zastanawiam się do dziś czy w takich miejscach jak informacja turystyczna nie powinno się zarażać pasją, miłością do gór, przedstawiając różne możliwości zamiast, kolokwialnie mówiąc, usadzać?

Nie znaliśmy jeszcze możliwości naszych dzieci :) Następnego dnia podjechaliśmy z Wysokiego Kamienia do Centrum Szklarskiej gdzie zostawiliśmy auto. Było tylko 11 stopni co zasiało wątpliwości czy to naprawdę dobry pomysł. Wyruszyliśmy pod górę zielonym szlakiem,  następnie czarnym by do Wodospadu Kamieńczyka dotrzeć czerwonym:)

WP_20140817_005

szp10

Odpoczynek przy wodospadzie i dalej czerwonym szlakiem do Hali Szrenickiej.

szp7

Zaczęło się wypogadzać i widoki były śliczne. Z Julą szłyśmy troszkę za chłopakami i rozmawiałyśmy o „babskich” sprawach:)Teraz już taka nasza tradycja. Pod Halą zaczęło troszkę wiać ale dzielnie szliśmy w górę. Udało się!!!!

szp6

szp11

Mamo jestem w chmurach krzyczała Jula a Matuś cieszy się, że mu się udało, że dał radę nasz 4 latek.. Niesamowite przeżycie. W schronisku tłum. Wiele osób pyta czy sami weszli i na info, że tak bija brawo. Dzieci przeszczęśliwe i meeega dumne. My nie mniej. Zeszliśmy spokojnie a już w aucie dotarło do mnie jaka magia jest w górach. Nieuchwytna:).

WP_20140817_14_12_23_Pro

Bardziej przyziemny tatko stwierdził, że młodzi dali radę nawet lepiej od nas:).